Skip to main content
medarbejdere hos viggo laursen

Hvem er vi

Viggo Laursen A/S, er en familievirksomhed, der sælger dæk, fælge og billige kvalitets-reservedele til værksteder, bilforhandlere og dækcentre i Danmark, Grønland og Færøerne.

Viggo’s varebiler kommer dagligt forbi de fleste værksteder, bilforhandlere og dækcentre over hele Danmark. Varebilerne kører ud fra 4 afdelinger, som er placeret i Smørum, Odense, Århus og Aalborg. Der er således samme-dags-levering af kvalitetsmærker inden for dæk, fælge, olie, reservedele samt tilbud på afmonteringsdæk, budgetdæk, fælge mm. I produktprogrammet er der ligeledes komplethjulsløsninger, TPMS-ventiler mm.

Fra PC og smartphone kan der således vælges og bestilles mellem et stort udvalg, så kunderne ikke går forgæves.

Måden at bestille på, vareudvalget samt leveringen er medvirkende til, at Viggo’s nu ca. 45 medarbejdere dagligt kan fokusere på visionen om ”at blive bedst til at skabe merværdi for kunderne”.

Viggo samarbejder med Nexus. Nexus er en global organisation, opererende i mere end 140 lande. Samarbejdet med Nexus giver adgang til indkøb direkte hos fabrikkerne, f.eks. Bosch m.fl., hvilket giver endnu lavere priser til vores kunder.

Herudover vil vi opnå sparring og professionel læring med de største grossister i Norden, hvilket medvirker til, at vi får de mest korrekte og attraktive produkter på hylderne.

Vision

Viggo Laursens A/S vil være bedst til at skabe værdi for vores kunder.

Ærlighed

Hos Viggo vil vi overholde de aftaler vi indgår. Vi mener, at det er grundlæggende for at kunne samarbejde, at ærlighed er en prioriteret værdi.

Værdier

Handlekraft

Vi lever i en meget omskiftelig branche, som kræver af os, at vi er forandringsorienterede og i stand til at sætte handling bagordene. Vi har ingen hellige køer og tilpasser os løbende den virkelighed, vi lever i.

Engagement

Vi engagerer os i vores job og i de kunder, vi handler med. Det betyder noget for os, at kunder, leverandører, rådgivere mv. opfatter Viggo som en god samarbejdspartner, der vil det bedste for begge parter.

Levering

Samme-dags-levering i det meste af Danmark

Såfremt vi har varen i din lokale Viggo-afdeling, kører vi dagligt med deadline kl. 9.30

Såfremt varen ligger i en af Viggo’s andre afdelinger, sendes varen fra dag til dag med Danske Fragtmænd. Deadline kl. 16.00.

Vi samarbejder også med leverandører i andre EU-lande med mulighed for direkte levering. Leveringstiden er typisk 1-5 arbejdsdage og vil fremgå af hjemmesiden.

Afhentning

Der er altid mulighed for at afhente ordren i din lokale afdeling inden for vores åbningstider.

Du kan også bestille ordren til afhentning i din lokale Danske Fragtmænd Terminal. Hvis du bestiller inden kl. 16 kan ordren afhentes fra ca. kl. 7 dagen efter.

Aalborg
Faaborgvej 9
9220 Aalborg Øst
Tlf: 98 15 77 77
Aarhus
Michael Drewsens vej 5
8270 Højbjerg
Tlf: 87 40 04 20
Odense
Peder Skrams vej 21
5220 Odense SØ
Tlf: 66 14 40 12
København
Hassellunden 6-8
2765 Smørum
Tlf: 43 99 77 08

Garanti på reservedele

Der ydes 3 års garanti fra fakturadato på reservedele. Garantien omfatter den eller de reservedele, der er fejlbehæftet.

Garantien dækker ikke naturlig/almindelig slitage og ælde samt forbrugsvarer og værktøj.

Viggo er kun erstatningsansvarlig for faktiske mangler og forsinkelse, hvis det bevises, at manglen eller forsinkelsen skyldes Viggo’s fejl eller forsømmelser.

Viggo er i intet tilfælde ansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, avancetab, afledte tab eller andre økonomiske konsekvenstab kunden måtte lide i tilfælde af forsinket eller mangelfuld levering.

Erstatningskravet overfor Viggo kan ikke overstige fakturabeløbet for det solgte produkt.

ESG I VIGGO

Vi tager udgangspunkt i vores vision ”Viggo Laursens A/S vil være bedst til at skabe værdi for vores kunder”.

Et udgangspunkt der forenes med vores værdier, hvor ærlighed og engagement spiller en stor rolle. Det betyder noget for os at alle interessenter, såsom kunder, leverandører, rådgivere, lokalmiljø blandt andre, opfatter Viggo som en god medspiller i alle forhold.

Det er derfor naturligt for os at inkludere bæredygtighed, da det giver værdi for Viggo samt alle interessenter.

Læs mere

(E)NVIRONMENT

Måden, vi har valgt at gribe arbejdet med bæredygtighed an på, er ved at arbejde med 3 scopes.

Scope 1: Fokus på vores egen distribution til vores kunder. Distributionen består primært af kørsel i egne varebiler.

Scope 2: Fokus på vores daglige forbrug af el, vand og varme.

Scope 3: Fokus på henholdsvis aktiviteterne, som forekommer før varerne / ordrene forlader lokationerne, samt aktiviteterne, der først opstår ved den udgående logistik. I scope 3 vil således bl.a. indgå distribution og håndtering af ordre fra tredjepart, kunder som afhenter ordre, indkøb af forskellige varer og tjenester samt affaldshåndtering.

(S)OCIAL

Hos Viggo ønsker vi ligeledes bæredygtighed på det sociale område. Vi ønsker at medarbejderen efter ansættelsen er i lige så god eller endda bedre fysisk og psykisk form end ved ansættelsens begyndelse.

Vi måler således vores trivsel løbende og følger konsekvent op på resultaterne.

Med henblik på fastholdelse, velvære mm. får alle medarbejdere ligeledes mulighed for op til 1 times fysisk bevægelse i arbejdstiden sammen med kollegaerne. Vi kalder det ”Viggo i bevægelse”.

(G)OVERNANCE

Som ledelse bestræber vi os på at skabe og fastholde en adfærd og kultur, der er inkluderende og værdifuld for medarbejdere, kunder og alle øvrige interessenter, hvilket også ligger til grund i vores værdier.

Vi håber og forventer således, at vi med øget fokus og de rette tiltag kan bringe mere bæredygtighed ind i hverdagen, til gavn for alle interessenter – ikke mindst fremtidige generationer.

Salg- & leveringsbetingelser

Se Viggo Laursen A/S’ salg- & leveringsbetingelser på nedenstående link.

Salg- & leveringsbetingelser
medarbejdere hos viggo laursen

Hvem er vi

Viggo Laursen A/S, er en familievirksomhed, der sælger dæk, fælge og billige kvalitets-reservedele til værksteder, bilforhandlere og dækcentre i Danmark, Grønland og Færøerne.

Viggo’s varebiler kommer dagligt forbi de fleste værksteder, bilforhandlere og dækcentre over hele Danmark. Varebilerne kører ud fra 4 afdelinger, som er placeret i Smørum, Odense, Århus og Aalborg. Der er således samme-dags-levering af kvalitetsmærker inden for dæk, fælge, olie, reservedele samt tilbud på afmonteringsdæk, budgetdæk, fælge mm. I produktprogrammet er der ligeledes komplethjulsløsninger, TPMS-ventiler mm.

Fra PC og smartphone kan der således vælges og bestilles mellem et stort udvalg, så kunderne ikke går forgæves.

Måden at bestille på, vareudvalget samt leveringen er medvirkende til, at Viggo’s nu ca. 45 medarbejdere dagligt kan fokusere på visionen om ”at blive bedst til at skabe merværdi for kunderne”.

Viggo samarbejder med Nexus. Nexus er en global organisation, opererende i mere end 140 lande. Samarbejdet med Nexus giver adgang til indkøb direkte hos fabrikkerne, f.eks. Bosch m.fl., hvilket giver endnu lavere priser til vores kunder.

Herudover vil vi opnå sparring og professionel læring med de største grossister i Norden, hvilket medvirker til, at vi får de mest korrekte og attraktive produkter på hylderne.

Vision

Viggo Laursens A/S vil være bedst til at skabe værdi for vores kunder.

Værdier

Ærlighed

Hos Viggo vil vi overholde de aftaler vi indgår. Vi mener, at det er grundlæggende for at kunne samarbejde, at ærlighed er en prioriteret værdi.

Handlekraft

Vi lever i en meget omskiftelig branche, som kræver af os, at vi er forandringsorienterede og i stand til at sætte handling bagordene. Vi har ingen hellige køer og tilpasser os løbende den virkelighed, vi lever i.

Engagement

Vi engagerer os i vores job og i de kunder, vi handler med. Det betyder noget for os, at kunder, leverandører, rådgivere mv. opfatter Viggo som en god samarbejdspartner, der vil det bedste for begge parter.

Levering

Samme-dags-levering i det meste af Danmark

Såfremt vi har varen i din lokale Viggo-afdeling,  kører vi dagligt med deadline kl. 9.30

Såfremt varen ligger i en af Viggo’s andre afdelinger, sendes varen fra dag til dag med Danske Fragtmænd. Deadline kl. 16.00.

Vi samarbejder også med leverandører i andre EU-lande med mulighed for direkte levering. Leveringstiden er typisk 1-5 arbejdsdage og vil fremgå af hjemmesiden.

Afhentning

Der er altid mulighed for at afhente ordren i din lokale afdeling inden for vores åbningstider.

Du kan også bestille ordren til afhentning i din lokale Danske Fragtmænd Terminal. Hvis du bestiller inden kl. 16 kan ordren afhentes fra ca. kl. 7 dagen efter.

Garanti på reservedele

Der ydes 3 års garanti fra fakturadato på reservedele. Garantien omfatter den eller de reservedele, der er fejlbehæftet.

Garantien dækker ikke naturlig/almindelig slitage og ælde samt forbrugsvarer og værktøj.

Viggo er kun erstatningsansvarlig for faktiske mangler og forsinkelse, hvis det bevises, at manglen eller forsinkelsen skyldes Viggo’s fejl eller forsømmelser.

Viggo er i intet tilfælde ansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, avancetab, afledte tab eller andre økonomiske konsekvenstab kunden måtte lide i tilfælde af forsinket eller mangelfuld levering.

Erstatningskravet overfor Viggo kan ikke overstige fakturabeløbet for det solgte produkt.

ESG I VIGGO

Vi tager udgangspunkt i vores vision ”Viggo Laursens A/S vil være bedst til at skabe værdi for vores kunder”.

Et udgangspunkt der forenes med vores værdier, hvor ærlighed og engagement spiller en stor rolle. Det betyder noget for os at alle interessenter, såsom kunder, leverandører, rådgivere, lokalmiljø blandt andre, opfatter Viggo som en god medspiller i alle forhold.

Det er derfor naturligt for os at inkludere bæredygtighed, da det giver værdi for Viggo samt alle interessenter.

Læs vores ESG-rapport
(E)NVIRONMENT

Måden, vi har valgt at gribe arbejdet med bæredygtighed an på, er ved at arbejde med 3 scopes.

Scope 1: Fokus på vores egen distribution til vores kunder. Distributionen består primært af kørsel i egne varebiler.

Scope 2: Fokus på vores daglige forbrug af el, vand og varme.

Scope 3: Fokus på henholdsvis aktiviteterne, som forekommer før varerne / ordrene forlader lokationerne, samt aktiviteterne, der først opstår ved den udgående logistik. I scope 3 vil således bl.a. indgå distribution og håndtering af ordre fra tredjepart, kunder som afhenter ordre, indkøb af forskellige varer og tjenester samt affaldshåndtering.

(S)OCIAL

Hos Viggo ønsker vi ligeledes bæredygtighed på det sociale område. Vi ønsker at medarbejderen efter ansættelsen er i lige så god eller endda bedre fysisk og psykisk form end ved ansættelsens begyndelse.

Vi måler således vores trivsel løbende og følger konsekvent op på resultaterne.

Med henblik på fastholdelse, velvære mm. får alle medarbejdere ligeledes mulighed for op til 1 times fysisk bevægelse i arbejdstiden sammen med kollegaerne. Vi kalder det ”Viggo i bevægelse”.

(G)OVERNANCE

Som ledelse bestræber vi os på at skabe og fastholde en adfærd og kultur, der er inkluderende og værdifuld for medarbejdere, kunder og alle øvrige interessenter, hvilket også ligger til grund i vores værdier.

Vi håber og forventer således, at vi med øget fokus og de rette tiltag kan bringe mere bæredygtighed ind i hverdagen, til gavn for alle interessenter – ikke mindst fremtidige generationer.

Salg- & leveringsbetingelser

Se Viggo Laursen A/S’ salg- & leveringsbetingelser på nedenstående link:

Salg- & leveringsbetingelser